BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

like sini meh...mekasih..MUahh!

Tuesday, November 22, 2011

perangai dak tecik yang bernama adik

Assalammualaikum
             Selamat pagi dik2 manis dan abg2 macho sekalian....Hai korang..!.Korang ada adik tak? Miera ada dua ekor org adik..Laki dan pompuan..Yang laki tu dh besoo..tak mao la cter sal dia..Miera nak cter pasal adik y pompuan nih...manja dak tuu,,besa la ank bongsuu...umor dak tecik tu 8 tahun*kecik pa dah besar dah.
             Dia banyak bcakap.sejak umoq 4 5 tahun..Cakap dia lagak orng tua2 jgak..huh!
Kalo dia npak bnda pelik jew trus dia tnyaa 'kak npa jdi cm2' ada je nk taw..*bz body betol.
Korang taw..apa yang penah dia buat?..dia tu konon2 la pmurah hati .masa tu umor 7 tahun..dia npak mak miera simpan duit.kat sesuatu tempat ni lah kan.*mana leh gtw kat mana ha.Pehtu ..time mak miera takda umah..time tu dia sorg2 kat umahh..dia p amek duit tu dalam RM 100,duit kertas RM50 dan RM50.dia bagi kat kawan diaa RM50..pemurah bukan? pastu adik  dan kawan adik miera tuu pegi kedai tak jauh dari rumah miera..diaorg beli ais krim sorang satu,,yang berharga seinggit...
OFkozzz la pekedai tu pelik kan..budak budak pegang bnyak duit..Ok..pastu mak miera balik..tengok laci terbuka sumaa..terus attack dak tecik tu laa...dalam ketakutan dia menjawab ' laa..adik amik rm 100 jaa ,,tak banyak punn...pastu adik tengok bnayak lagi duit mak lam tu' perhh jawapan..mak miera terus cakap 'Hang ingat mak ni cop duit ka?' pastu apa lagi terus mintak balik lahh..dia cakap bagi kat kwan dia RM50..mak suh adik miera amek balik..haha,,,itu lahh dia perngai budak tecik yang jarang org buat,,ish2....Sejak dari tu mak miera dh tak harap dia dok sorg kat umah..

         Ada lagi laa...lek lu.haha...Time tu miera tak bangun tidur lagi*alamak kantoi.Adik miera lapar timee tu,,,cian....dia buka peti aiss,,amek lahh nasi yang di bungkus oleh  dgn polystrine.sah2 lah sejuk kan..nasi tu...taw apa dia buat?
Dia amek kerusii *sebab dia ketot,dia masokkan bungkusan tu lam microwave mak miera..tujuan dia mahu panas kan nasi tu..yang selalu kami wat sekeluarga..dia tekan dalam masa 10 minit..fuh lama tu..apa lagii meletop lahh polystrine tuu,,sampai berlubang..adeei..las2 nasi tu xleh makan..Microwave tu mana bole guna sebarangan ia ada pinggan tertentu laa adik  syg oi...itulahh alkasih alkisah nyaa...

Ha nak lagi?
Ada2....huhu..Kan umah miera ada anak kucin kan?adala, lam 3 ekor..2 ekor dah mati*sedih :( tinggai lah sekoq..
Petang tuu abah mieraa dok mencari lah jugak
Abah miera pelik...'aik mana ank kucin nih..'cakap lam hati..


.Pastuu apa lagi abah tanya adik miera tu
Abah:       Eh adik nampak tak ank kucin ?
Adik        err er adik dah juai kucin tuu kat kawan adik.
Abah       Ha??juai??ish3....bapa inggit ang juai??
Adik        sekoq singgit...
Abah        La ihh....nah singgit..hang p beli balik kucin tu....

Bertuah betoi adik...mgkin kawan dia nak sgt kucin tuu...sebab tu dia juai..Hadoii....

Dan habit adik miera ni kalo kita marah2 sikit dia...dia amek kertas dan pen..masok lam bilik dan kunci pintu.. dia tulis notis contoh 'Mak dah tak sayang adik kaa?' mulaa lahh..mcam2 merepek yang di tulis nyaa...sampai kan kami bca pon nak tergelak....huhu..
sekian saja untuk kali ni...

Mekasih sebab sudi membaca entri untuk kali ini..

2 comments:

  1. ha cute??chomot ada laa..hahahhaa..apa2 pon mekasih..^^

    ReplyDelete